Malmö FF och Stadium i femårsavtal

16/12

Svenska mästarlaget Malmö FF med mer än 600 aktiva herr- och pojkspelare har tecknat samarbetsavtal med sportkedjan Stadium. Avtalet gäller för fem år framåt och innebär att Stadium blir officiell sportkedja till fotbollsklubbens samtliga 25 lag.

Läs Malmö FF och Stadiums gemensamma pressmeddelande.

"Pressrelease 2004-12-16

Stadium och Malmö FF i femårsavtal

Svenska mästarlaget Malmö FF med mer än 600 aktiva herr- och pojkspelare har tecknat samarbetsavtal med sportkedjan Stadium. Avtalet gäller för fem år framåt och innebär att Stadium blir officiell sportkedja till fotbollsklubbens samtliga 25 lag.

- Det här är det största sponsoravtal vi skrivit med någon förening, säger Ulf Eklöf, koncernchef på Stadium. Malmö FF har allt som en sponsor kan önska sig: Ett starkt A-lag, lång tradition inom fotbollen och ett entreprenörskap utöver det vanliga, med ambitionen att dela med sig kunskap och stärka fotbollen totalt inom regionen. Vi har många gemensamma värderingar och ser mycket positivt på de nätverksarbeten och integrationsprojekt som klubben driver.

Stadium blir officiell sportleverantör och får exponering på alla lag, från A-lag till yngsta juniorlag. Sportkedjan får även rätten att sälja klubbens souvenirmaterial i samtliga Stadiumbutiker i Malmö och Lund.

- Vad kan vi vara annat än glada och stolta över att Stadium vill skriva ett femårigt sponsoravtal med Malmö FF. Stadium är en aktiv och inspirerande aktör inom sporthandeln och en föregångare i många stycken. Under våra samtal har vi känt att det är mycket som förenar oss när det gäller värderingar, också i ett större sammanhang. Stadium har ett sunt förhållningssätt till omvärlden och drivs av visionen att skapa en aktiv och hälsosam vardag för alla. De har också ett driv som tilltalar oss i MFF, de har tydliga ambitioner och vill arbeta långsiktigt, precis som vi.

- För MFF:s del innebär avtalet också att vi via souvenirförsäljning i Stadiums butiker får ett nationellt skyltfönster, vilket ligger helt i linje med vårt mål att hela tiden stärka MFF:s varumärke och fortsätta vägen mot visionen att vara landets främsta fotbollsförening, både på och utanför plan."

Fler nyheter

Snart är Allsvenskan här!

2015-03-26
Idag (26/3) är det exakt två veckor till Malmö FF spelar årets hemmapremiär i Allsvenskan och det är redan nu sålt över 16 000 biljetter. Allting pekar på fullt hus den nionde april klockan 19.00 när fjolårets trea, AIK, kommer på besök.

Akea går från klubbstol till Nätverket

2015-03-26
Anläggning- och kabelföretaget Akea har under flera år varit klubbstolsinnehavare på Malmö FF:s matcher men väljer inför 2015 att gå upp en nivå och ansluter till MFF Nätverket.

Välkommen tillbaka till MFF, Rasmus Bengtsson

2015-03-25
Rasmus Bengtsson återvänder till sin moderklubb. Malmö FF har skrivit kontrakt till och med 2019 med den 28-årige mittbacken.

Ungt U21 fixade poäng i Kalmar

2015-03-25

På grund av landslagssamlingar och sjukdomar åkte Yksel Osmanovski upp till Kalmar med ett ungt och oerfaret U21-lag. Trots detta lyckades laget spela 1-1 och är fortfarande obesegrade i årets U21-serie.

Nästa match är tisdagen den 31 mars då Helsingborgs IF gästar Malmö IP klockan 17.00.


Över 15 000 biljetter sålda till hemmapremiären

2015-03-24
Torsdagen den nionde april spelar Malmö FF årets hemmapremiär i Allsvenskan då fjolårstrean AIK kommer på besök. Trots att det är över två veckor kvar till matchen har redan 15 224 personer försäkrat sig om sin biljett till matchen.

Biljettbarometer

Malmö FF - AIK

9/4 klockan 19.00

Sålda biljetter just nu 16094 
Publiksiffran mot AIK 2014: 17382 

Årskort 2015

Facebook

Sommarakademin 2015

Nätmagasin

Twitter

Klubbens samtliga matcher

Hospitality

Stöd MFFs ungdomar