Malmö FF och Stadium i femårsavtal

16/12

Svenska mästarlaget Malmö FF med mer än 600 aktiva herr- och pojkspelare har tecknat samarbetsavtal med sportkedjan Stadium. Avtalet gäller för fem år framåt och innebär att Stadium blir officiell sportkedja till fotbollsklubbens samtliga 25 lag.

Läs Malmö FF och Stadiums gemensamma pressmeddelande.

"Pressrelease 2004-12-16

Stadium och Malmö FF i femårsavtal

Svenska mästarlaget Malmö FF med mer än 600 aktiva herr- och pojkspelare har tecknat samarbetsavtal med sportkedjan Stadium. Avtalet gäller för fem år framåt och innebär att Stadium blir officiell sportkedja till fotbollsklubbens samtliga 25 lag.

- Det här är det största sponsoravtal vi skrivit med någon förening, säger Ulf Eklöf, koncernchef på Stadium. Malmö FF har allt som en sponsor kan önska sig: Ett starkt A-lag, lång tradition inom fotbollen och ett entreprenörskap utöver det vanliga, med ambitionen att dela med sig kunskap och stärka fotbollen totalt inom regionen. Vi har många gemensamma värderingar och ser mycket positivt på de nätverksarbeten och integrationsprojekt som klubben driver.

Stadium blir officiell sportleverantör och får exponering på alla lag, från A-lag till yngsta juniorlag. Sportkedjan får även rätten att sälja klubbens souvenirmaterial i samtliga Stadiumbutiker i Malmö och Lund.

- Vad kan vi vara annat än glada och stolta över att Stadium vill skriva ett femårigt sponsoravtal med Malmö FF. Stadium är en aktiv och inspirerande aktör inom sporthandeln och en föregångare i många stycken. Under våra samtal har vi känt att det är mycket som förenar oss när det gäller värderingar, också i ett större sammanhang. Stadium har ett sunt förhållningssätt till omvärlden och drivs av visionen att skapa en aktiv och hälsosam vardag för alla. De har också ett driv som tilltalar oss i MFF, de har tydliga ambitioner och vill arbeta långsiktigt, precis som vi.

- För MFF:s del innebär avtalet också att vi via souvenirförsäljning i Stadiums butiker får ett nationellt skyltfönster, vilket ligger helt i linje med vårt mål att hela tiden stärka MFF:s varumärke och fortsätta vägen mot visionen att vara landets främsta fotbollsförening, både på och utanför plan."

Fler nyheter

Spara in pengar på bortamatcherna - köp supporterkortet

2015-01-30
På måndag släpps 2015 års Supporterkort.

Över 7000 sålda årskort

2015-01-30
Intresset för årets Allsvenska säsong är enormt och i veckan passerade vi 7000 sålda årskort.

Är du Allsvenskans största Supersupporter?

2015-01-30

Är du Sveriges skönaste supporter? Då har du chans att vinna två säsongskort och en matchtröja.

 


Nya tider för rundvandring på Swedbank Stadion

2015-01-29
Malmö FF har en fantastisk historia. Framgångarna genom åren har varit stora och det finns många historier runt dem. På rundvandringarna på Swedbank Stadion får du tillsammans med MFF:s legendar Staffan Tapper och Hans Zielinski se stadions innandömen och samtidigt en resa i Malmö FF:s 100-åriga historia. Du får uppleva omklädningsrummets mystik, fantastiska resor, oförglömliga matcher och mycket, mycket mer.

Så följer ni MFF i Bradenton

2015-01-29
På tisdag reser Malmö FF till varmare breddgrader då laget för fjärde året i rad flyger till Bradenton i Florida och precis som tidigare år är IMG Academy slutmålet. Laget kommer att ha sju fotbollspass och spela två träningsmatcher där bland annat Markus Halstis DC United står som motståndare i den första matchen. Nedan finner ni matnyttig information för er som kommer följa laget på plats i Bradenton men även för er som följer laget ifrån Sverige.

Bokade biljetter

Årskort 2015

Sålda årskort just nu 7019 
Sålda årskort förra året vid samma tid 4620 

Nätmagasin

Kalender

Facebook

Sommarakademin 2015

Fotbollsakademin

Twitter

Klubbens samtliga matcher

Hospitality

Allsvenska Museet

Stöd MFFs ungdomar