Malmö FF och Stadium i femårsavtal

16/12

Svenska mästarlaget Malmö FF med mer än 600 aktiva herr- och pojkspelare har tecknat samarbetsavtal med sportkedjan Stadium. Avtalet gäller för fem år framåt och innebär att Stadium blir officiell sportkedja till fotbollsklubbens samtliga 25 lag.

Läs Malmö FF och Stadiums gemensamma pressmeddelande.

"Pressrelease 2004-12-16

Stadium och Malmö FF i femårsavtal

Svenska mästarlaget Malmö FF med mer än 600 aktiva herr- och pojkspelare har tecknat samarbetsavtal med sportkedjan Stadium. Avtalet gäller för fem år framåt och innebär att Stadium blir officiell sportkedja till fotbollsklubbens samtliga 25 lag.

- Det här är det största sponsoravtal vi skrivit med någon förening, säger Ulf Eklöf, koncernchef på Stadium. Malmö FF har allt som en sponsor kan önska sig: Ett starkt A-lag, lång tradition inom fotbollen och ett entreprenörskap utöver det vanliga, med ambitionen att dela med sig kunskap och stärka fotbollen totalt inom regionen. Vi har många gemensamma värderingar och ser mycket positivt på de nätverksarbeten och integrationsprojekt som klubben driver.

Stadium blir officiell sportleverantör och får exponering på alla lag, från A-lag till yngsta juniorlag. Sportkedjan får även rätten att sälja klubbens souvenirmaterial i samtliga Stadiumbutiker i Malmö och Lund.

- Vad kan vi vara annat än glada och stolta över att Stadium vill skriva ett femårigt sponsoravtal med Malmö FF. Stadium är en aktiv och inspirerande aktör inom sporthandeln och en föregångare i många stycken. Under våra samtal har vi känt att det är mycket som förenar oss när det gäller värderingar, också i ett större sammanhang. Stadium har ett sunt förhållningssätt till omvärlden och drivs av visionen att skapa en aktiv och hälsosam vardag för alla. De har också ett driv som tilltalar oss i MFF, de har tydliga ambitioner och vill arbeta långsiktigt, precis som vi.

- För MFF:s del innebär avtalet också att vi via souvenirförsäljning i Stadiums butiker får ett nationellt skyltfönster, vilket ligger helt i linje med vårt mål att hela tiden stärka MFF:s varumärke och fortsätta vägen mot visionen att vara landets främsta fotbollsförening, både på och utanför plan."

Fler nyheter

Nu kan du hämta ditt årskort

2014-12-16
Nu är det dags att inleda uthämtningen av årskorten för 2015. Årets fina säsong har avspeglat sig i årskortsförsäljningen och i skrivande stund har vi sålt 5019 stycken årskort mot de 3980 sålda vid samma tidpunkt förra året. 

TV: Champions League-resan del 7

2014-12-20

Se spelarnas uppladdning inför den sista gruppspelsmatchen i Champions League och hör Olof Perssons och spelarnas tankar innan, under och efter matchen mot Olympiakos.

Se klippet här


Marko Johansson skriver lärlingskontrakt med MFF

2014-12-19
Marko Johansson och Malmö FF är överens om ett lärlingskontrakt som gäller till och med den 31 december 2016.

Franz Brorsson skriver lärlingskontrakt med MFF

2014-12-19
Franz Brorsson och Malmö FF är överens om ett lärlingskontrakt som gäller till och med den 31 december 2016.

Malmö FF prisade som "Årets Idrottsorganisation"

2014-12-19
Malmö FF har vunnit Sport & Affärers pris som ”Årets Idrottsorganisation”. Sport & Affärer är en oberoende nätbaserad affärstidning som är tänkt att fungera som en länk mellan idrott, näringsliv och samhälle. Fyra gånger per år utkommer Sport & Affärer som tematidning i riksupplagan av Dagens Industri. Malmö FF är väldigt hedrade över utmärkelsen.

Bokade biljetter

Årskort 2015

Sålda årskort just nu 5019 
Sålda årskort förra året vid samma tid 3980 

Kalender

Sommarakademin 2015

Klubbens samtliga matcher

Hospitality

Allsvenska Museet

Stöd MFFs ungdomar

Facebook

Twitter