Malmö FF och Stadium i femårsavtal

2004-12-16

Svenska mästarlaget Malmö FF med mer än 600 aktiva herr- och pojkspelare har tecknat samarbetsavtal med sportkedjan Stadium. Avtalet gäller för fem år framåt och innebär att Stadium blir officiell sportkedja till fotbollsklubbens samtliga 25 lag.

Läs Malmö FF och Stadiums gemensamma pressmeddelande.

"Pressrelease 2004-12-16

Stadium och Malmö FF i femårsavtal

Svenska mästarlaget Malmö FF med mer än 600 aktiva herr- och pojkspelare har tecknat samarbetsavtal med sportkedjan Stadium. Avtalet gäller för fem år framåt och innebär att Stadium blir officiell sportkedja till fotbollsklubbens samtliga 25 lag.

- Det här är det största sponsoravtal vi skrivit med någon förening, säger Ulf Eklöf, koncernchef på Stadium. Malmö FF har allt som en sponsor kan önska sig: Ett starkt A-lag, lång tradition inom fotbollen och ett entreprenörskap utöver det vanliga, med ambitionen att dela med sig kunskap och stärka fotbollen totalt inom regionen. Vi har många gemensamma värderingar och ser mycket positivt på de nätverksarbeten och integrationsprojekt som klubben driver.

Stadium blir officiell sportleverantör och får exponering på alla lag, från A-lag till yngsta juniorlag. Sportkedjan får även rätten att sälja klubbens souvenirmaterial i samtliga Stadiumbutiker i Malmö och Lund.

- Vad kan vi vara annat än glada och stolta över att Stadium vill skriva ett femårigt sponsoravtal med Malmö FF. Stadium är en aktiv och inspirerande aktör inom sporthandeln och en föregångare i många stycken. Under våra samtal har vi känt att det är mycket som förenar oss när det gäller värderingar, också i ett större sammanhang. Stadium har ett sunt förhållningssätt till omvärlden och drivs av visionen att skapa en aktiv och hälsosam vardag för alla. De har också ett driv som tilltalar oss i MFF, de har tydliga ambitioner och vill arbeta långsiktigt, precis som vi.

- För MFF:s del innebär avtalet också att vi via souvenirförsäljning i Stadiums butiker får ett nationellt skyltfönster, vilket ligger helt i linje med vårt mål att hela tiden stärka MFF:s varumärke och fortsätta vägen mot visionen att vara landets främsta fotbollsförening, både på och utanför plan."

Fler nyheter

Olof har hittat hem

2014-04-19
Inför årets säsong tog Daniel Andersson klivet från att vara assisterande tränare till att bli sportchef. Den lediga tränarposten gick då till en annan guldhjälte: Olof Persson. Närmare tio år efter att han lämnade Malmö FF som spelare är han nu tillbaka i klubben i en ny roll.
– Det är fantastiskt kul att vara tillbaka i Malmö FF, säger Olof Persson.


MFF U: Resultat från Holland ***

2014-04-18

Påskhelgen innebär cuphelg för många av MFF:s ungdomslag. P12 och P14 är på turnering i Holland medan samtliga sjumannalag spelar Näset Cup i Höllviken.


Supporterhuset

2014-04-17

Sedan 2011 har Malmö FF tillsammans med våra supportar arbetat för att skapa ett Supporterhus för alla Malmö FF:s supportrar. Syftet med Supporterhuset är att skapa en mötesplats där ungdomar och vuxna i samverkan bidrar till att skapa en positiv och kreativ supporterkultur för Malmö FF. Aktiviteterna i Supporterhuset kommer skapas och drivas av våra supportrar tillsammans med MFF genom t.ex. vår SLO.


MFFtv: Kommentarer efter vinsten

2014-04-17
Malmö FF bortaslog Örebor SK med 1-2. Hör Filip Helanders och Pontus Janssons kommentarer efter matchen.

Bokade biljetter

Malmö FF - Djurgårdens IF

21/4 klockan 17.30

Köpta biljetter just nu 12109 
Förra årets publiksiffra 15751 

Matchprogram MFF - DIF

Klubbens samtliga matcher

Vårens stora hjulfest

Stöd MFFs ungdomar

Facebook

Twitter

Vill du veta allt om MFF?