Malmö FF och Stadium i femårsavtal

16/12

Svenska mästarlaget Malmö FF med mer än 600 aktiva herr- och pojkspelare har tecknat samarbetsavtal med sportkedjan Stadium. Avtalet gäller för fem år framåt och innebär att Stadium blir officiell sportkedja till fotbollsklubbens samtliga 25 lag.

Läs Malmö FF och Stadiums gemensamma pressmeddelande.

"Pressrelease 2004-12-16

Stadium och Malmö FF i femårsavtal

Svenska mästarlaget Malmö FF med mer än 600 aktiva herr- och pojkspelare har tecknat samarbetsavtal med sportkedjan Stadium. Avtalet gäller för fem år framåt och innebär att Stadium blir officiell sportkedja till fotbollsklubbens samtliga 25 lag.

- Det här är det största sponsoravtal vi skrivit med någon förening, säger Ulf Eklöf, koncernchef på Stadium. Malmö FF har allt som en sponsor kan önska sig: Ett starkt A-lag, lång tradition inom fotbollen och ett entreprenörskap utöver det vanliga, med ambitionen att dela med sig kunskap och stärka fotbollen totalt inom regionen. Vi har många gemensamma värderingar och ser mycket positivt på de nätverksarbeten och integrationsprojekt som klubben driver.

Stadium blir officiell sportleverantör och får exponering på alla lag, från A-lag till yngsta juniorlag. Sportkedjan får även rätten att sälja klubbens souvenirmaterial i samtliga Stadiumbutiker i Malmö och Lund.

- Vad kan vi vara annat än glada och stolta över att Stadium vill skriva ett femårigt sponsoravtal med Malmö FF. Stadium är en aktiv och inspirerande aktör inom sporthandeln och en föregångare i många stycken. Under våra samtal har vi känt att det är mycket som förenar oss när det gäller värderingar, också i ett större sammanhang. Stadium har ett sunt förhållningssätt till omvärlden och drivs av visionen att skapa en aktiv och hälsosam vardag för alla. De har också ett driv som tilltalar oss i MFF, de har tydliga ambitioner och vill arbeta långsiktigt, precis som vi.

- För MFF:s del innebär avtalet också att vi via souvenirförsäljning i Stadiums butiker får ett nationellt skyltfönster, vilket ligger helt i linje med vårt mål att hela tiden stärka MFF:s varumärke och fortsätta vägen mot visionen att vara landets främsta fotbollsförening, både på och utanför plan."

Fler nyheter

MFF-appen läggs ner

2015-03-04
Under våren kommer vi att lansera en ny match-app i samband med att vi får trådlöst internet över hela Swedbank Stadion. Detta gör att vi väljer att lägga ner den nuvarande MFF-appen och istället satsa på den kommande match-appen samt MFF.se.

Autogruppen Malmö - Lund nästa företag som går med i Nätverket

2015-03-04
Malmö FF och Autogruppen i Malmö och Lund är förväntansfulla inför Nätverksåret 2015.

Nomineringar till valberedningen

2015-03-03

På Malmö FF:s årsmöte, som äger rum på fredag klockan 18:30, kommer Bernt-Åke Petersson att avgå som valberedningens ordförande efter många års förtjänstfullt arbete. Det betyder att en ny ledamot ska väljas till valberedningen. På årsmötessidan finns information om de nomineringar som har inkommit till denna post.

 


MFF U21 - IFK Göteborg U21 kl 17

2015-03-03
Malmö FF:s U21 spelar idag mot IFK Göteborgs U21 klockan 17.00 på Malmö IP och det är gratis inträde.

Drygt 200 ståplatsårskort kvar

2015-03-03
Under tisdagsmorgonen var 10 667 platser sålda till årets Allsvenska säsong. En av de mest populära sektionerna är ståplats där det nu endast återstår drygt 200 årskort.

Årskort 2015

Bokade biljetter

Årskort 2015

Sålda platser just nu 10878 
Sålda platser totalt 2014: 9403 

Facebook

Sommarakademin 2015

Nätmagasin

Twitter

Klubbens samtliga matcher

Hospitality

Stöd MFFs ungdomar