TicTac Interactive ny dräktpartner till Malmö FF


2018-02-07 09:56:00

Malmö FF hälsar TicTac Interactive välkommen som ny dräktpartner och huvudpartner för föreningens samhällsengagemang.

TicTac, en av Nordens ledande aktörer inom e-learning och digitalt lärande, gick med i Nätverket 2014 och har sedan dess varit synbara på kläderna i MFF:s ungdomslag. Under årens lopp har samarbetet intensifierats och 2016 klev TicTac in som huvudpartner för Skånecupen.

Nu tar parterna ytterligare ett steg i samarbetet. Som ny dräktpartner kommer TicTac hädanefter att synas på ärmen på Malmö FF:s matchtröjor i Allsvenskan. De kommer också att finnas med på tröjorna som säljs i MFF Shopen och på Intersport.

–      Att TicTacs logotyp kommer att sitta på tröjorna som tillhör Sveriges bästa lag känns väldigt bra. I vårt arbete strävar vi mot världsklass och därför gillar vi att jobba med Malmö FF som strävar mot Europa med viljan att ständigt utvecklas och bli bättre, säger Carolina Ericson, vd för TicTac Interactive.

Det treåriga avtalet innebär att TicTac framöver är dräktpartner, huvudpartner för MFF:s samhällsengagemang, huvudpartner för Skånecupen och även i fortsättningen kommer att synas på byxorna i MFF:s ungdomslag och på bröstet hos spelarna i Fotbollsskolan.

–      TicTac är en engagerad samarbetspartner som redan har en tydlig närvaro i Malmö FF. Därför känns det som ett naturligt steg att de tar klivet in som dräktpartner. Vi ser fram emot ett långsiktigt och fortsatt fint samarbete, säger Niclas Carlnén, vd i Malmö FF.

TicTac har sedan sitt intåg i Skånecupen bistått Malmö FF i arbetet med att utveckla turneringen. Antal deltagande lag har växt de senaste åren och cupen har omformats för att ytterligare stärka MFF:s samhällsengagemang. Några av de senaste initiativen är en kompisklass för ensamkommande unga och en klass för spelare med funktionsnedsättning.

–      Skånecupen är ett typexempel på hur vi vill arbeta. Men det finns också många andra saker som MFF i samhället gör som vi vill hjälpa till att lyfta. Med vår energi, professionalitet och känsla för paketering kan vi påverka och utveckla MFF:s redan starka varumärke, säger Carolina Ericson.

TicTac blir Malmö FF:s tredje dräktpartner. Sedan 2016 spelar samtliga MFF-lag med Volkswagens runda logotyp på bröstet och tidigare i år stod det klart att Tillmobil tar plats på ryggen på MFF:s matchtröjor i Allsvenskan. Totalt har matchtröjan tre exponeringsytor för partners, därmed är dessa nu fyllda.