Malmö FF lanserar ny webbplats i samarbete med Resultify

2018-06-07 09:30:00

På bilden: Peter Åhlander, kommunikationschef Malmö FF, Cina Wikeborg, marknadschef Malmö FF, Joachim Lindgren, COO & partner Resultify och Fredrik Ardmar, delägare Resultify.

Malmö FF är glada att välkomna den digitala byrån Resultify till Nätverket. Tillsammans med Resultify inleder vi ett kreativt samarbete kring att ta fram ny webbplats, ny design och ett nytt digitalt koncept för att komma närmare våra supportrar online.

För Malmö FF är webbplatsen MFF.se i dag den viktigaste informationskanalen gentemot våra supportrar och partners. Framöver kommer vår digitala plattform att spela en ännu mer central roll för kommunikation, e-handel och biljettförsäljning, men också i att spegla MFF:s vision om att vara Nordens ledande fotbollsklubb och att utmana Europa.

Därför inleder vi nu arbetet med en ny webbplats för att med större effektivitet kunna mäta och analysera våra digitala aktiviteter. Uppdraget omfattar en ny grafisk design och teknisk plattform för att stärka användarupplevelsen på den officiella webbplatsen.

För att utföra detta arbete föll valet på Resultify, en byrå som tidigare skapat digitala koncept och tekniska plattformar för bland andra Malmö Live, Sydsvenskan och Visit Sweden.

– Vår webbplats är central för oss för att driva e-handel och biljettköp. Med nya MFF.se kommer vi att få nya spännande möjligheter gällande digital marknadsföring och försäljning, säger Cina Wikeborg, marknadschef på Malmö FF.
 
– Att välja leverantör för nya MFF.se har varit en intressant, lärorik och lång process. Vi har träffat ett antal mycket kompetenta leverantörer, men med Resultifys tekniska kompetens samt fokus på affär och resultat ser vi att vi tillsammans kan ta MFF.se till en helt ny nivå, säger Peter Åhlander, kommunikationschef på Malmö FF.
 
Resultify bildades under hösten 2017 efter att fem Malmöbyråer gått samman för att ta ett helhetsgrepp om digital marknadsföring, försäljning och kommunikation. Företaget har omkring 50 anställda i tre länder, med huvudsäte i Malmö och kontor i Oslo och Ukraina.

– Vi är fantastiskt glada över att få göra den här resan med Malmö FF. När den nya webbplatsen är lanserad kommer vi att fortsätta samarbetet genom att stötta MFF att bli starkare i den digitala kommunikationen, marknadsföringen och försäljningen. Det handlar lika mycket om att tillgängliggöra information som att inspirera, säger Fredrik Ardmar, delägare på Resultify och ansvarig för projektet.

Avtalet mellan parterna innebär att Resultify tar klivet in i Nätverket.

Arbetsprocessen är redan inledd och ambitionen är att kunna lansera den nya webbplatsen i början av 2019.