Ny marknads- och kommunikationschef när MFF omorganiserar

Publicerad 10 januari 2019 i Nyheter

Från och med 1 mars 2019 får Malmö FF en ny organisation. Anders Börgdal rekryteras till den nyinstiftade tjänsten som marknads- och kommunikationschef.

När omorganisationen är på plats kommer MFF:s verksamhet samlas under tre huvudsakliga områden – marknad, sport och drift. En av förändringarna blir att en ny tjänst som marknads- och kommunikationschef tillkommer.

Tjänsten innefattar bland annat det strategiska ansvaret för MFF:s marknads-, försäljnings- och kommunikationsinsatser och en samordning av arbetet kring föreningens olika varumärken – allt från 1910 och Skånecupen till MFF Shopen och den nya restaurang- och kioskverksamheten.

– Malmö FF växer och får fler områden att sälja och kommunicera. Vi ser också att samhällsengagemanget expanderar och att vi kontinuerligt spelar i Europa. Med den här organisationsförändringen ska vi skapa ännu starkare synergieffekter mellan de olika delarna av föreningen, säger Niclas Carlnén, VD Malmö FF.

Malmö FF har rekryterat Anders Börgdal till den nya tjänsten. Han har ett förflutet som bland annat marknads- och PR-chef på Mercedes-Benz Sverige och kommer senast från jobbet som marknadschef på Emporia shoppingcenter.

– Malmö FF har följt honom en tid och vi tror att han har de erfarenheter från både privat- och företagsmarknaden som krävs. Vi har hört mycket gott om honom och uppfattningen vi fått utifrån rekryteringsprocessen är att han kommer att passa bra in i den samordnande och ansvarande rollen, säger Niclas Carlnén.

Anders Börgdal ser fram emot den spännande utmaningen som väntar honom på den nya arbetsplatsen.

– Jag känner mig priviligierad över att få förtroendet att arbeta för Malmö FF som är en av de främsta representanterna för den här regionen. MFF är en förening som har en framåtanda, ett samhällsengagemang och en organisation som attraherar och påverkar många, säger Anders Börgdal.

– Jag ser fram emot att tillsammans med Malmö FF:s framgångsrika team ytterligare utveckla föreningen kommersiellt och stärka relationen med supportar, näringslivet och samhället.Anders Börgdal kommer att ingå i Malmö FF:s ledningsgrupp. I samband med att rollerna som kommunikations- och marknadschef samlas i en tjänst, blir Peter Åhlander press- och informationschef och Cina Wikeborg privatförsäljningschef. Övriga titlar och roller är oförändrade.

huvudpartners

officiella partners