MFF och PUMA tar samarbetet till en ny nivå

Publicerad 04 november 2016 i Nyheter

PUMA har varit Malmö FF:s dräktleverantör i 15 år och nu fortsätter samarbetet. Med det nytecknade flerårsavtalet lyfts MFF upp till samma nivå som PUMA:s övriga europeiska toppklubbar.

– Det är ett långvarigt samarbete som tar ännu ett kliv. Vi öppnar upp ytterligare framtida möjligheter, säger Niclas Carlnén, vd Malmö FF.

För PUMA är det nya avtalet en viktig strategisk satsning för att uppfylla visionen som båda parter delar.

– Precis som Malmö FF så vill PUMA vara bäst i Norden både på och utanför planen. Att samarbeta med de största i Norden är en del av vår strategi inom kategorin fotboll, säger Anders Jönsson, VD för PUMA Nordic.

– Att vara en del av MFF:s framgång och utveckling är en fantastisk förmån. Vi ser verkligen fram emot att tillsammans ta detta samarbete till nästa nivå.

Den nya nivån innebär bland annat att PUMA tar fram en unik MFF-kollektion för match, träning och fanwear – precis som man gör med de andra stora PUMA-klubbarna ute i Europa.

– Vi är mycket glada och förväntansfulla. Det händer mycket spännande framöver och närmst i planeringen ligger lanseringen av 2017-års matchtröja, säger Rutger Hagstad, marknadschef PUMA Nordic.

MFF:s försäljningschef Magnus Svensson delar glädjen och ser fram emot de olika nyheterna som samarbetet kommer att generera de kommande åren.

– Även om vi haft ett samarbete i många år känns det här som något nytt. Det är en väldigt spännande gemensam satsning, säger han.

huvudpartners

officiella partners