Coop ny partner till Malmö FF

Publicerad 31 mars 2016 i Nyheter

Magnus Svensson, försäljningschef Malmö FF, Pernilla Sandström, Distriktschef Coop & Niclas Carlnén, VD Malmö FF.

Inför säsongsstarten av Allsvenskan blir Coop ny partner till Malmö FF. Avtalet sträcker sig över två år och innebär att Coop blir Officiell partner och huvudpartner för MFF:s samhällsengagemang.

– Vi är glada över samarbetet med Coop för vi har många gemensamma värderingar. Både vi och Coop drivs av att vara en god kraft i samhället och vi är båda medlemsägda, säger Niclas Carlnén, vd för Malmö FF.

Samarbetet innebär att Coop blir en Officiell partner till Malmö FF och kommer att exponeras på hemmaarenan Swedbank Stadion i Malmö. Coop kommer samtidigt att lyfta fram samarbetet i de drygt 30-talet butiker som finns i Malmö-regionen.

En bärande del i samarbetet kommer att handla om MFF:s samhällsengagemang som bland annat omfattar ungdomsturneringen Fotboll mot rasism och Karriärakademin – ett initiativ mot ungdomsarbetslösheten i Malmö.

– Malmö FF är en av Sveriges mest framgångsrika klubbar och vi är stolta över avtalet som vi nu undertecknat. Klubben har också ett starkt samhällsengagemang som vi på Coop vill vara med att utveckla och bidra till, säger Anders Wennerberg, regiondirektör för Coop Syd/Öst.

Samarbetet mellan Coop och Malmö FF löper över två år och inleds i och med säsongsstarten av Allsvenskan 2016. Malmö FF spelar årets första allsvenska match den andra april då laget möter fjolårets svenska mästare IFK Norrköping på Swedbank Stadion.

huvudpartners

officiella partners