Swedbank Stadion blir himmelsblått

Publicerad 07 mars 2014

Från och med 2014 kommer reklamskyltarna inne på Swedbank Stadion att gå i MFFs färger.

– 2009 gick vi in i Swedbank Stadion och efter ett par år med utlandsstudier hade vi lärt oss att ta ett steg ifrån 144 budskap till att gå ner till ett fåtal som man gör i Europa och Champions League. Less is more, där man jobbar med färre budskap men att de syns i allt som vi gör. Nu har det gått ytterligare fem år och vi har fortsatt att resa runt i Europa för att ta lärdom och där har vi sett att klubbarnas partners faller in i klubbarnas färger, berättar Malmö FFs försäljningschef Magnus Svensson och fortsätter:

– Under hösten var vi iväg på vår nätverksresa i Manchester och där såg vi att både United och City jobbade mycket med klubbens färger. Därför kände vi att vi ville presentera detta för våra partners om de var villiga att gå ifrån sina originalfärger för att jobba med vita logotyper mot ljusblå bakgrund. Det har varit en lång resa men när våra partners fick se bilder på hur det kunde se ut tyckte de att det var en utmärkt idé. Så det är tack vare våra tolv partners som syns inne på Swedbank Stadion att vi inför säsongen 2014 kan presentera denna nyheten, säger Magnus Svensson.

Detta innebär även att det inte längre kommer att finnas enskilda tribunpartners utan att alla officiella partners delar på utrymmet inne på Swedbank Stadion.

– Vi är väldigt positiva till vårt samarbete med Malmö FF, så när Magnus Svensson berättade om sina idéer, kände vi direkt att detta var något vi ville ställa oss bakom. Det ska bli roligt att besöka Swedbank Stadion under 2014 och se fin fotboll på planen och fantastisk stämning på våra himmelsblå läktare, berättar Alexander Klein som är kontorschef för Swedbank i Malmö.

– Himmelsblått är världens vackraste färg och självklart ska denna färg även dominera inne på Swedbank Stadion. MFFs fans är fantastiska på att sätta lite extra färg på matcherna och genom detta hoppas även vi i Puma kunna bidra till den fina stämningen, berättar Rutger Hagstad, Sports Marketing Manager på PUMA

– Även vi partners är supportrar till Malmö FF och vi vill visa det genom att integrera med klubben och bli en del av den visuella himmelsblå massan inne på Swedbank Stadion, säger Tommy Larsson, VD hos Rörläggaren.