Malmö FF och Stadium i femårsavtal
Svenska mästarlaget Malmö FF med mer än 600 aktiva herr- och pojkspelare har tecknat samarbetsavtal med sportkedjan Stadium. Avtalet gäller för fem år framåt och innebär att Stadium blir officiell sportkedja till fotbollsklubbens samtliga 25 lag.
Läs Malmö FF och Stadiums gemensamma pressmeddelande.
”Pressrelease 2004-12-16
Stadium och Malmö FF i femårsavtal
Svenska mästarlaget Malmö FF med mer än 600 aktiva herr- och pojkspelare har tecknat samarbetsavtal med sportkedjan Stadium. Avtalet gäller för fem år framåt och innebär att Stadium blir officiell sportkedja till fotbollsklubbens samtliga 25 lag.
– Det här är det största sponsoravtal vi skrivit med någon förening, säger Ulf Eklöf, koncernchef på Stadium. Malmö FF har allt som en sponsor kan önska sig: Ett starkt A-lag, lång tradition inom fotbollen och ett entreprenörskap utöver det vanliga, med ambitionen att dela med sig kunskap och stärka fotbollen totalt inom regionen. Vi har många gemensamma värderingar och ser mycket positivt på de nätverksarbeten och integrationsprojekt som klubben driver.
Stadium blir officiell sportleverantör och får exponering på alla lag, från A-lag till yngsta juniorlag. Sportkedjan får även rätten att sälja klubbens souvenirmaterial i samtliga Stadiumbutiker i Malmö och Lund.
– Vad kan vi vara annat än glada och stolta över att Stadium vill skriva ett femårigt sponsoravtal med Malmö FF. Stadium är en aktiv och inspirerande aktör inom sporthandeln och en föregångare i många stycken. Under våra samtal har vi känt att det är mycket som förenar oss när det gäller värderingar, också i ett större sammanhang. Stadium har ett sunt förhållningssätt till omvärlden och drivs av visionen att skapa en aktiv och hälsosam vardag för alla. De har också ett driv som tilltalar oss i MFF, de har tydliga ambitioner och vill arbeta långsiktigt, precis som vi.
– För MFF:s del innebär avtalet också att vi via souvenirförsäljning i Stadiums butiker får ett nationellt skyltfönster, vilket ligger helt i linje med vårt mål att hela tiden stärka MFF:s varumärke och fortsätta vägen mot visionen att vara landets främsta fotbollsförening, både på och utanför plan.”