Elgiganten ny Social Media-partner till Malmö FF
Malmö FF är glada över att kunna tillkännage ett nytt spännande samarbete och hälsar Elgiganten välkomna till MFF-familjen.
Elgiganten går in som Social Media-partner till Malmö FF. Det innebär att Elgiganten kan attrahera relevanta målgrupper på ett meningsfullt och engagerande sätt genom föreningens starka digitala närvaro i olika kanaler och för olika behov. Teknikens roll inom sport fortsätter att växa, från analysverktyg för spelare och ledare till hur supportrarna följer Malmö FF.
— Vi är glada över att få in ett så stort konsumentföretag. Extra glada är vi såklart över att de även ser en stor potential i vår partnernätverk och att de ser det som en möjlighet att även växa på marknaden. Vi ser fram emot ett långt och vinnande samarbete, säger Ivo Konjevod för Malmö FF.
— Som marknadsledare känns det helt rätt för oss på Elgiganten att samarbeta med en så engagerande och ledande förening som Malmö FF. Genom att göra detta tillsammans och hitta rätt kommunikation och erbjudande mot alla de olika målgrupper som älskar fotboll, vill vi bidra med ett värde till supportrarna, förningen och föreningens företagsnätverk, säger Karolina Års Karlsson, Head of Marketing & E-commerce på Elgiganten.
Elgiganten som etablerades 1994 har idag över 170 butiker i Sverige och en stark digital närvaro, där de erbjuder allt från de senaste teknikprodukterna till vitvaror och hemunderhållning. Företaget är känt för sin kundfokuserade service och sitt breda sortiment.