MFF förlänger avtalet med PUMA

Publicerad 04 december 2012

Malmö FF:s försäljningschef, Magnus Svensson, tillsammans med med Rutger Hagstad, Sports Marketing Manager PUMA 

 

MFF förlänger avtalet med PUMA som Dräktleverantör i ytterligare 4 år.
Inför säsongen 2009, det år Swedbank Stadion invigdes, tecknades ett 4 års avtal mellan MFF och PUMA. Dock var det långt ifrån första gången parterna enades om ett avtal.
Puma har varit MFF:s Dräktleverantör i många av klubbens 102 åriga historia. När nu avtalet förlängs med 4 nya år har MFF och PUMA samarbetat oavbrutet i 15 år!

Det kallas ett gott samarbete!

– Vi har ett långt och mycket väl fungerande samarbete med PUMA. Det är med stor glädje jag nu kan berätta att vi skall kampera ihop i ytterliggare 4 år till och att MFF:s fotbollsspelare, i alla åldrar, skall fortsätta dra en Himmelsblå matchtröja från PUMA på sig inför varje match, säger Malmö FF:s Försäljningschef Magnus Svensson.

– Att återigen få förnyat förtroende som Dräktleverantör till Malmö FF är stort ur många perspektiv. Det är ett kvitto på att det vi gör håller högsta tänkbara klass; allt från våra produkter till vår service, säger Ulf Kinneson, PUMA Nordics VD.

Malmö FF:s försäljningschef, Magnus Svensson, är glad att samarbetet försätter och ser fram emot en spännande framtid tillsammans.

– Det skall bli enormt roligt att fortsätta utveckla samarbetet med PUMA. I MFF och PUMA har vi två riktigt starka varumärken och vi har många nya spännande idéer som vi skall förverkliga tillsammans, berättar Magnus Svensson.

– Vi har många härliga minnen gemensamt till exempel med SM-guld, Europaspel & invigningen av Swedbank Stadion. Vi är stolta över att få fortsätta skapa historia med MFF, avslutar Ulf Kinneson